Lejebetingelser

Download vores lejebetingelser som pdf. her

  1. Omfanget af betingelserne:
    Omfanget af nedenstående betingelser finder anvendelse mellem Fyns Kranvikar ApS og dennes kunde, som aftager arbejdskraft fra Fyns Kranvikar ApS (herefter kaldet ”Kunden”). Fyns Kranvikar ApS og Kunden benævnes hver for sig en ”Part” og samlet ”Parter” eller ”Parterne”.Særlige betingelser, som tildeler Kunden rettigheder og forpligtelser udover hvad der fremgår af nærværende betingelser, skal fremgå̊ af en særskilt skriftlig aftale.

    Overskrifterne i nærværende betingelser er påført for overskueligheden og har ingen retlig relevans i forhold til fortolkning af bestemmelserne.

  2. Underretning om bestemmelserne:
    Fyns Kranvikar ApS fremsender i forbindelse med Kundens første bestilling af arbejdskraft, et eksemplar af nærværende betingelser sammen med tilbud til Kunden.
  3. Fyns Kranvikar ApS ydelser/Kundens forpligtelser:
    Fyns Kranvikar ApS leverer arbejdskraft til Kunden til udførelse af kranførerarbejde for Kunden i dennes virksomhed (herefter kaldet ”Vikar”, ”Vikaren”, ”Vikarer” eller ”Vikarerne”).Ydelsen leveres i overensstemmelse med Kundens oplysninger om krantypen, der skal betjenes. Ydelsen leveres således, at den opfylder lovgivningens regler vedrørende ansættelse i Danmark, og at vikaren er uddannet til den anførte krantype.

    Vikaren medbringer sædvanligt arbejdstøj, hjelm, sikkerhedssko og handsker. Kunden sørger for, at der stilles øvrigt sikkerhedsudstyr, værktøj, arbejdsredskaber m.m. til rådighed for Vikarerne, og Fyns Kranvikar ApS har ingen forpligtelser overfor Kunden i den forbindelse.

    Kunden godkender timesedler fra Vikarerne i overensstemmelse med bestemmelsen i afsnit 6.

    Vikarerne udfører arbejde i den arbejdstid, som er aftalt med Kunden. Overarbejde skal aftales forudgående mellem Kunden og Fyns Kranvikar ApS. Aftaler Kunden og Vikaren arbejde udført ud over den aftalte arbejdstid, uden forudgående aftale med Fyns Kranvikar ApS, faktureres kunden for overarbejdstiden, med relevant tillæg.

    Kunden har ledelsesret, instruktionsforpligtelse og kontrolbeføjelser overfor Vikarerne.

    Vikarens sygdom er lovligt forfald, hvorfor Fyns Kranvikar ApS manglende ydelseslevering ikke er misligholdelse af Aftalen.

    Fyns Kranvikar ApS er berettiget til betaling for kørsel samt diæter i forbindelse Vikarens arbejde for Kunden.

  4. Bestilling af ydelser samt indgåelse af aftaler:
    Vikarydelser rekvireres telefonisk hos Fyns Kranvikar ApS på hverdage mellem 7.00 og 16.00, og i presserende tilfælde på døgnbemandet vagttelefon.

    Afbestilling uden fakturering kan ske senest 2 hverdage før ydelsen skulle leveres. Weekend arbejde skal afbestilles senest torsdag kl. 16.

    En aftale (herefter kaldet ”Aftalen”) om levering af arbejdskraft anses for indgået 4 dage efter, at Fyns Kranvikar ApS og Kunden har indgået aftalen eller senest ved Vikarens opstart hos kunden. Indsigelser skal være Fyns Kranvikar ApS i hænde senest

    4 dage efter Fyns Kranvikar ApS og Kunden har indgået aftalen og inden Vikarens opstart.

    Aftalegrundlaget udgøres af
    nærværende salgs- og
    leveringsbetingelser, som i relevant omfang angiver krantype, arbejdssted, varighed, arbejdstid, startdato, pris m.m.

    Ønsker Aftalen forlænget, henvender Kunden sig til Fyns Kranvikar ApS senest 14 dage før Aftalens udløb.

  5. Priser:
    Fyns Kranvikar ApS priser afhænger af den enkelte Vikar og krantype.
    Fyns Kranvikar ApS er omfattet af overenskomst under DI

    Fyns Kranvikar ApS tillægger hver faktura et miljøtillæg, svarende til 6%

    Kunden skal informere Fyns Kranvikar ApS, forud for indgåelse af aftalen, hvis Kunden er omfattet af en anden overenskomst og evt. en lokalaftale således, at Fyns Kranvikar ApS kan prisfastsætte ud fra denne. Det er Kundens ansvar at sikre overensstemmelse mellem det anførte og forpligtelserne efter overenskomsten og lokalaftalen.

  6. Betaling:
    Kunden skal foretage betaling i overensstemmelse med nærværende vilkår.

    Kunden skal levere alle oplysninger til Fyns Kranvikar ApS, som er nødvendige for, at Fyns Kranvikar ApS kan foretage korrekt lønudbetaling til Vikarerne samt foretage afregning overfor Kunden.

    Afregning overfor Kunden sker på baggrund af timesedler med antal timer, begyndelsestidspunkt og afslutning for den pågældende vagt. Timesedlerne underskrives af en hos Kunden hertil bemyndiget person ved vagtens afslutning. Kunden er ansvarlig for, at evt. overarbejde og andre tillæg fremgår af timesedlen. Hvis Kunden ikke underskriver timesedlen, fremsender Fyns Kranvikar ApS timesedlen på e-mail til Kunden, der herefter har 2 arbejdsdage til at komme med indsigelser, hvorefter timesedlen anses for godkendt af Kunden.

    Ved afbestilling senere end kl. 16 dagen før ydelsen skulle leveres på hverdage og-/eller ved weekendarbejde senest torsdag kl. 16, faktureres kunden for en fuld arbejdsdag.

    Fyns Kranvikar ApS, fakturere kunden for en fuld arbejdsdag, som beskrevet nedenfor, trods Force Majeure eller andre uforudsete hændelser på dagen.

    Fyns Kranvikar ApS, anser en fuld arbejdsdag for følgende min. timeantal: mandag – torsdag 7,5 timer, fredag 7 timer

    Fyns Kranvikar ApS fremsender herefter faktura ugentligt på baggrund af de udarbejdede timesedler, som forfalder til betaling 8 dage efter udstedelsen, medmindre andet er aftalt ved indgåelse af aftalen. Ved betaling efter forfaldstid er Fyns Kranvikar ApS berettiget til at kræve rente svarende til 2 % tilskrevet pr. påbegyndt måned samt kompensationsgebyr i henhold til renteloven. Ved fremsendelse af rykkerbrev beregnes rykkergebyr i henhold til renteloven.

    Ved uoverensstemmelse mellem Vikarens og Kundens oplysninger om erlagte timer søger Parterne at nå̊ til enighed på et fysisk eller virtuelt møde indenfor 3 dage. Lykkes det ikke, er Fyns Kranvikar ApS berettiget til at tilbagekalde Vikarerne helt eller delvist med 7 dages varsel, uden at Aftalen kan anses for misligholdt af Fyns Kranvikar ApS.

    Har Kunden underskrevet timeseddel kan der ikke gøres indsigelser.

  7. Ansvar og ansvarsfraskrivelse:
    Fyns Kranvikar ApS er uden ansvar for eventuelle tab, fejl eller skader som følge af Vikarens arbejde forvoldt over for Kunden eller 3. mand. Dette gælder både direkte og indirekte tab, herunder driftstab.

    Under Vikarernes udførelse af arbejdet forpligter Kunden sig til, at lade Vikarerne være omfattet af en af Kunden tegnet ansvars- og arbejdsskadeforsikring således, at der er forsikringsdækning for eventuelle arbejdsskader samt eventuelle tab, skader m.m. påført 3. mand eller Kunden af Vikarerne.

    Kunden skal på Fyns Kranvikar ApS forlangende fremsende dokumentation for, at Vikarerne er dækket af ovennævnte forsikringer.

    Kunden har ansvar for, at lovgivningens gældende regler om arbejdsmiljø overholdes, og ethvert krav i denne forbindelse, er Fyns Kranvikar ApS uvedkommende.

    Hvis Vikaren ikke leverer arbejde, som er tilfredsstillende for Kunden, er Kunden forpligtet til straks at kontakte Fyns Kranvikar ApS med henblik på afklaring af forholdet. Fyns Kranvikar ApS indestår alene for den leverede arbejdskrafts faglige uddannelse til den aftalte krantype.

    I det omfang Kunden anvender Vikarerne i strid med danske arbejdsretlige regler er Fyns Kranvikar ApS berettiget til at ophæve aftalen med øjeblikkelig virkning. Anvender Kunden Vikarerne i strid med danske arbejdsretlige regler, herunder arbejdstidsbestemmelser, er ethvert krav i forbindelse hermed Fyns Kranvikar ApS uvedkommende, og Kunden skal friholde Fyns Kranvikar ApS for eventuelle tab, der måtte følge af overtrædelserne.

    Skulle Fyns Kranvikar ApS ifalde ansvar på trods af ovenstående, hæfter Fyns Kranvikar ApS aldrig for indirekte tab, så som f.eks. driftstab. Erstatningen fra Fyns Kranvikar ApS er i øvrigt begrænset til den faktura, som vedrørte den ydelse, der var skyld i skaden, og kan aldrig overstige kr. 25.000 pr. skadesforvoldende begivenhed.

  8. Overtagelse af arbejdskraften:
    Hvis Kunden ønsker at overtage en eller flere vikarer, leveret af Fyns Kranvikar ApS, er der aftalt en kompensation på kr.
    40.000,00 ekskl. moms pr. Vikar til dækning af Fyns Kranvikar ApS rekrutteringsomkostninger.

    Ovennævnte kompensation er gældende i den periode, Vikaren arbejder i Kundens virksomhed og i en periode på 12 måneder efter samarbejdets ophør. Der skal ikke betales overtagelsessum for en given vikar, hvis Kunden har betalt Fyns Kranvikar ApS for levering af minimum 480 timer, udført af den pågældende vikar, indenfor de seneste 3 måneder forud for overtagelsen.

    Aftalen om overtagelse af arbejdskraft er gældende, uanset om initiativet til overtagelsen kommer fra Vikaren, Kunden eller 3. mand og uanset om overtagelsen sker direkte eller indirekte, herunder igennem 3. part. Overtagelsen omfatter således enhver form, hvor kunden modtager Vikarens ydelse.

  9. Aftalens ophør:
    Hver af Parterne kan opsige Aftalen med et varsel på 30 dage, medmindre der er aftalt en periode, hvor Fyns Kranvikar ApS leverer sine ydelser. Punkt 8 om overtagelse af arbejdskraften samt punkt 10 om Tavshedspligt er dog fortsat gældende efter Aftalens ophør.

    Ved ophævelse af Aftalen, grundet en Parts væsentlige misligholdelse, er den anden Part berettiget til erstatning efter dansk rets almindelige regler.

  10. Tavshedspligt:
    Vikarerne har tavshedspligt med hensyn til alt, hvad de erfarer i forbindelse med udførelsen af arbejdet, medmindre der er tale om forhold, der efter sagens natur skal bringes til tredjemands kundskab.

    Kunden må ikke videregive oplysninger
    til tredjemand om Aftalen, herunder tekniske data, priser og lignende, eller øvrig viden fra samarbejdet.

  11. Tvister:
    Fyns Kranvikar ApS og Kunden har pligt til at forsøge at løse eventuelle tvister i mindelighed. Kan parterne ikke løse tvisten i mindelighed skal enhver retssag anlægges ved Retten i Odense.
  12. Oplysninger om FynsKranvikarApS:
    C/O Stefan Jensen
    Falstervej 10A
    5800 Nyborg
    Vagttelefon 22 47 08 67 (døgnvagt)
    Cvr.: 44 13 76 90

    Bogholderi: Marlene Jørgensen
    Telefon 22 47 08 67
    Direkte 23 83 93 39
    Bogholderi@kranvikarfyn.dk

    Bankforbindelse:

    Bank: Andelskassens Bank A/S

     

Privatliv

Nødvendige cookies